Ens emociona molt formar part de la xarxa de valors afegits d'Acoat Selected d'AkzoNobel i connectar amb persones, mostrar-los la gran feina que fem a Tallers Santa Eulalia.
Xarxa de valors afegits
Vam tenir l'oportunitat de reunir Toni Olea CEO de Tallers Santa Eulàlia i Josep Guiró, Country Cluster Manager França, Iberia, Orient Mitjà i Àfrica d'AkzoNobel Vehicle Refinishes EMEA.
Van parlar de la seva experiència en Acoat Selected, una xarxa que ofereix valor afegit per acompanyar el taller en el procés de professionalització, amb solucions de servei, eines de gestió, acords de consultoria amb empreses per a la canalització de fluxos de treball i eines de color i productes d'innovació.
Va ser una conversa interessant: hi va haver molt a parlar! Aquí us oferim alguns punts més destacats d'aquesta interessant conversa.
La proposta de valor d'Acoat Selected, xarxa de valors afegits, es basa en tres pilars:
- El primer és la professionalització del taller, amb el suport de la xarxa perquè els centres es puguin adaptar a una realitat que canvia cada cop més ràpid.
- El segon té a veure amb formar part d'un grup com a plataforma comuna per compartir problemes i solucions, en comptes d'estar aïllats.
- La tercera és la plataforma de negoci, formar part duna xarxa altament qualificada que pot donar accés a volums de treball complementaris.
Els tipus de taller
Per al directiu, els tallers amb un perfil més gran i una visió de qualitat, que involucra més gran esforç empresarial, tendeixen a aconseguir resultats superiors “és el taller el que pren la decisió d'entrenar-se per continuar sent competitiu en un mercat en constant evolució, Acoat Selected els segueix amb una seqüència d'eines, consultories, formacions, però el mèrit és dels tallers”.
Per a Olea “és fonamental exercir la qualitat no únicament a les maneres, que és important, sinó al servei que es dóna. A mitjà termini, els tallers es diferenciaran en el tipus de servei per un assumpte de costos. No es pot oferir un servei Premium a qui et valora com a Low i, per això, s'ha d'escollir a quin tipus de comprador desitges aspirar, ja que l'època i els recursos emprats són els mateixos, però la productivitat que implica atendre'ls, per continuar mantenint uns estàndards de qualitat, no.”
I marques i projectes de xarxa com les que AkzoNobel dóna acompanyen el taller a poder marcar la diferència per nivells de servei elevats, no per cost.
El parc i el taller
Esmentem la incidència que el tipus de parc d'avui (cada vegada més envellit) té al taller i la seva evolució i Olea ens diu “els vehicles de la franja d'edat esmentada, majoritàriament, de moment no tenen assegurança a tot perill, d'aquesta forma que en mecànica es fa allò indispensable i en pintura, no se sol compondre, i si hi ha un cop fonamental, va a desballestament, ja que el cost de les maneres és preeminent al cost venal.
Guiró assegura que 2 de les línies primordials que marquen l'operativa al nostre sector són l'edat del parc i l'índex de sinistralitat (que guarda interacció amb el quilometratge): “l'evolució en els darrers anys d'aquestes 2 canviants ha condicionat els volums i el tipus de reparacions i als tallers no els ha fet la vida més simple.
A partir d'un criteri d'organització i eficiència del taller, la divisió d'operacions i protocols de compostura de mals greus i lleus (que en 48 hores tenen la possibilitat d'estar resoltes, que encara són més del 60% de les reparacions), és segurament la millor alternativa, ia més els nostres propis productes ajuden a fer que els cicles aconsegueixin ser més ràpids”.
Sostenibilitat i el que comportarà
Guiró assenyala diverses canviants del futur “crec que la sostenibilitat del taller serà clau. Penso que les asseguradores continuaran optant de manera prioritària per vincular-se amb xarxes de tallers (amb cobertura nacional) i, sens dubte, la sostenibilitat d'aquelles xarxes serà un criteri fonamental en aquell procés de selecció de les asseguradores.
Per a un taller que no es trobi sota un paraigua de conjunt serà força difícil col·locar-se per si mateix, i és aquí on a més intentem donar-li suport subscrivint convenis per al grup de la xarxa amb companyies que aportin volums extres de treball”.
No estima que les noves tecnologies de propulsió i el transport autosuficient hagin de tenir predominació en l'evolució del taller carrosser, si més no per l'instant “el procés de compostura dels vehicles de nova generació amb propulsió elèctrica té particularitats i exigirà que els tallers hagin de redoblar l'esforç en la formació del seu personal i, probablement, la inversió en equipament o utillatge específics, però és a dir quelcom que l'Acoat Selected, xarxa de valors afegits impulsa a partir dels seus inicis.
Pel que fa al transport autosuficient, el seu desenvolupament tècnic no s'ha completat, necessita el desenvolupament d'infraestructures que són encara precàries a moltes nacions industrialitzats, a més del marc regulador que s'haurà de reformular per decidir perills i responsabilitats en cas d'infortuni.”.
Les xarxes i el preu
Si esteu pensant en inscriure's en una xarxa, potser es pregunteu quins són els costos reals. La resposta és: depèn.
Preguntem a Olea i Guiró, membres de la xarxa Acoat Selected, què opinen sobre el cost d'estar a una xarxa. Olea va ser molt clar: «Depèn de la xarxa». Continuà explicant que «Acoat Selected ofereix serveis que no són cars i és la millor; ho dic amb convicció i amb coneixement de causa».
Va continuar explicant que altres xarxes que no tenen acords per donar feina són cares i no són rendibles. Quan se li va preguntar què li agradaria que es millorés, no s'ho va pensar abans de contestar: «Tenir més proveïdors de treball, més convenis».
Guiró hi està d'acord: «A Acoat Selected, xarxa de valors afegits intentem que el preu no sigui una barrera d'entrada». Explica que busquen perfils de tallers amb certa capacitat d'infraestructura i equipament, nombre d'operaris, instal·lacions… però, en definitiva, diu que «la clau és la mentalitat empresarial: si el propietari té voluntat de projectar, tota la resta arriba de manera natural … Nosaltres l'acompanyem; per això, en alguns casos som flexibles».
La xarxa de distribució és lenllaç entre el fabricant i els tallers. En aquest sentit, Guiró ho té clar: «comptar amb una xarxa de distribució diligent i professional que garanteixi un alt nivell de servei i atenció al taller, el dia a dia, és fonamental perquè Acoat® seleccionat tingui èxit. Són la base sobre la qual es construeix tota la resta: productes, accessoris, suport tècnic, etc. per satisfer les necessitats bàsiques del taller.
A Sikkens comptem amb el suport de més de 30 distribuïdors a tot el territori». La proposta de tallers per a la xarxa es realitza des d'alguns en funció dels acords, bé des de l'equip de set consultors que s'encarreguen de certs aspectes concrets en el desenvolupament de la xarxa (com la formació a les escoles de negoci, els acords de comunicació o la col·laboració en el treball).
Des dels mateixos distribuïdors encara que es parla de coordinació i anàlisi entre tots per mantenir els estàndards de qualitat clau perquè els acords amb les empreses proveïdores de treball a la xarxa es mantinguin o s'ampliïn; de manera que algun membre pot causar baixa si el compromís no està al màxim perquè la imatge es podria veure afectada», explica.
La xarxa ha crescut en més de 100 tallers en els darrers 12 mesos, i estem encantats. Pensàvem que en arribar als 400 ja no hi hauria més creixement, però estem molt contents amb aquest nou salt en les circumstàncies actuals: demostra que encara hi ha empreses que busquen la millora contínua i consideren que la nostra xarxa és la que els acompanya millor en aquest camí . La nostra ambició no és tant créixer en nombre de tallers com créixer en la seva professionalització perquè la nostra xarxa pugui continuar millorant.
Moltes gràcies a Josep Guiró per visitar-nos, ha estat un plaer.
Si voleu llegir l'article complet, podeu trobar-lo aquí:
https://www.mryt.info/2022/10/13/acoat-selected-red-de-valores-anadidos/